..{ فع‘ــآآليـآآت المنتــدى }..



آخر 12 مواضيع
ساحر الاحزان مع أعضاء بنات مصر في رمضان مع شاعر الحب الحزين
الكاتـب : ساحر الأحزان - آخر مشاركة : إيلاانا - مشاركات : 4 -
مآآشي ي زمن
الكاتـب : نو تعارف - آخر مشاركة : ساحر الأحزان - مشاركات : 1 -
بلا إستئذان .. قلم مهيب
الكاتـب : مهيب الركن . - آخر مشاركة : ساحر الأحزان - مشاركات : 2 -
بكامل قوايا العقلية
الكاتـب : شاعر الحب الحزين - مشاركات : 4 -
ولعت في العيال
الكاتـب : ~♥ Queen sozan♥~ - آخر مشاركة : شاعر الحب الحزين - مشاركات : 3 -
ساحر الأحزان مع أعضاء بنات مصر في رمضان مع اميره ميرو
الكاتـب : ساحر الأحزان - مشاركات : 8 -
كل سنه وانتي معايا
الكاتـب : واد حبيب - آخر مشاركة : ~♥ Queen sozan♥~ - مشاركات : 5 -
اتأخرتي جداً
الكاتـب : شاعر الحب الحزين - مشاركات : 4 -
بقيت بغير عنواني
الكاتـب : شاعر الحب الحزين - مشاركات : 6 -
امي حُبًّا خَالِدًا
الكاتـب : حسن الذاكي - آخر مشاركة : عابرpasserbyسبيل - مشاركات : 2 -
البال مش رايق
الكاتـب : شاعر الحب الحزين - مشاركات : 8 -
عابرpasserbyسبيل اهلا بيك في المنتدي
الكاتـب : واد حبيب - آخر مشاركة : عابرpasserbyسبيل - مشاركات : 13 -

الإهداءات


حلقات ( يوميات عاطل الشحات )

أرشيف برامج اليوميات


 
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم منذ /04-09-2009, 08:12 AM   #1

عضو جديد

 

 رقم العضوية : 15603
 تاريخ التسجيل : Mar 2009
 المكان : مصرى قاهرى
 المشاركات : 113
 النقاط : I.Am.Legend will become famous soon enough
 درجة التقييم : 73
 قوة التقييم : 0

I.Am.Legend غير متواجد حالياً

أوسمة العضو
افتراضي حلقات ( يوميات عاطل الشحات )



يااااااااااه يا جماعة ... يوم مش عادى .. يوم يكتب فى تاريخ اسرتنا العظيمة ... وليه لأ .. أصل ده اليوم اللى فيه جالى جواب التعيين من القوى العاملة .. بعد انتظار سنين ... ياسلااااااااااام .. آخيرا .. طولت الميرى وهاتمرمغ فى ترابه !!

ففى هذا اليوم جاءنا السيد البوسطجى وخبط على باب بيتنا ... بس للأسف محدش فتحله !!

المهم .. نزل البوسطجى فى اليوم ده بعد مايئس من كتر الخبط ليجدنى فى وجهه على السلم ( كنت لسه راجع بعد قضاء نصف يوم تقريبا فى التسكع يمين وشمال فى أرجاء المحروسة دون هدف انا ومجموعة من الشباب الطموح الذى يملأ بلدنا الحبيبة !! ) .. ودار بيننا هذا الحوار ..

البوسطجى : لو سمحت يا محترم .. مش دى شقة الاستاذ سيد الشحات !!

انا : آه هى بعينها .. أى خدمة !!

البوسطجى : أومال هى مفيش حد فيها ولا ايه .. اصل ايديا ورمت من كتر الخبط !!

انا : لأ ازاى .. دى شقتنا ... وأبويا جوا ... انا متأكد

البوسطجى : اومال ما بيفتحش ليه يا عم ؟!!

انا طارقا الباب بشدة : افتح يابا .. انا عارف انك جوا ومش راضى تفتح كالعادة عشان ماتدخلنيش ...

صوت ابويا من الداخل : أرجع ياصايع مطرح ما كنت .. أحسن انا لو فتحت الباب هافتح بعديها نافوخك !!

انا بأحراج من البوسطجى : آ .. نياهاهاها .. معلش اصل ابويا بيحب الهزار .. دايما كدة انا وهو ... ابن وابوه بقى !!

البوسطجى بنرفزة : ربنا يخليكوا لبعض يا سيدى .. بس انا عايز اتنيل امشى .. انا زهقت !!

انا : حاضر ياعم حلمك شوية .. افتح يابا انا مش لوحدى .. فى واحد معايا !!

صوت ابويا من الداخل : خده .. وأنزل !!

انا : اخده وانزل فين بس ... ده ضيف مايصحش !!

صوت ابويا من الداخل : ضيف ؟!! ... ضيف مين ؟؟ .. تلاقيه واحد من أطفال الشوارع اللى انت سارح معاهم طول الليل ابوه طارده من البيت وجاى يبات عندى .. طبعا ... ماهم قالولك ان دى العربخانة اللى جايبهالك ابوك !!

انا بنرفزة : وبعدين بقىىىىى ... يابا أفتح ده محضر من القسم !!

البوسطجى : محضر ايه يا أخينا .. انا بتاع البوسطة !!

انا : ياعم هى هاتلزق يعنى .. انا بقوله كدة عشان يخاف ويفتح !!

صوت ابويا من الداخل : محضر من القسم ؟؟ ... يبقى أكيد جاى عشانك يا متسول .. خليه ياخدك وينزل بقى !!

البوسطجى متدخلا : يا أستاذ سيد يا شحات افتح ابوس ايدك وخلصنى .. فى جواب مستعجل جايلك من البريد !!




====================




بعد هات وخد .. ومهاترات وصلت الى النصف ساعة على باب منزلنا الموقر ... آخيرا .. فتح والدى الباب !!

ابويا : نعمين !!

البوسطجى : فى جواب جاى على العنوان ده .. للسيد عاطل سيد الشحات !!

انا : ياعم .. ماتقول من الصبح ان الجواب ليا انا .. مانا واقف جنبك من الصبح اهو ... هات يا أخى !!

البوسطجى بصدمة : هو انت عاطل الشحات ؟!!

انا بنرفزة : يعنى انا واقف جنبك من الصبح عمال أقول افتح يابا .. افتح يابا .. هابقى مين .. مرات ابوك يعنى .. اسفوخس على دى غباوة !!

طراااااااااخ ( صوت البوسطجى وهو ينبطح أرضا من هول الصدمة !! )

انا : ايه ده ... هو اغم عليه ولا ايه ؟!!

ابويا ببلاهة : لأ .. ده باينه مات ... خش وأقفل الباب وراك !!

انا : !!!!!!!!!!!!!!!!!

ودخلنا انا ووالدى المبجل .. وتركنا البوسطجى بالخارج .. غارقا فى احلامه !!




====================




ابويا : هـــا ... فيه ايه بقى الجواب ده يا سيدى ؟!!

انا بثورة فرح بعد قراءة الجواب : نياهاهاهاهاهاهاها ... انا اتعينت فى القوى العاملة يابا ... عاااااااااا ... عووووووووه .. عىىىىىى

ابويا على طريقة فؤاد المهندس فى "عائلة زيزى" : وبقيت انـــا المديـــــــــــــــــــــــر !!

أمى ممسكة بالكبشة وقادمة من المطبخ بلهفة : ايه خير ... فى ايه ؟؟؟؟

انا : انا اتعينت فى القوى العاملة يامّه ... آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه

امى : لولولولولولولولولى ... القوى العاملة مرة واحدة ؟؟!!!

انا بمنتهى السذاجة : يا سلااااااااااااااام ... يا ترى هايمسكونى ادارة ايه ؟؟!!!!!

ابويا بتريقة : هيئة الآثار بأذن الله !! ... انت متأكد ياض يا أهبل انت ان الجواب ده جايلك انت ؟!!

انا بمنتهى التفاؤل والأمل : طبعا جايلى انا ... اهوه الى السيد "عاطل السيد الشحات" ... آخيرا هابقى مسئول كبير فى البلد !!

ابويا ببرود : يللا .. فساد بفساد بقى .. يعنى هى جت عليك !!

انا : لا وشرفك ... ده انا هابقى فى نزاهة عبد الناصر وفى قوة السادات ... اوعدك يوم ما هاتحال على المعاش هايحطوا تمثالى فى الميدان بدل تمثال مصطفى كامل !!

ابويا : أقطع دراعى لو ماكانت نهايتك زى سليمان الحلبى !!




تانى يوم جهزت نفسى ... ولبست بدلة ابويا اللى خرج بيها على المعاش ... مش من حلاوتها طبعا ... بس لأن دى البدلة الوحيدة الموجودة بمنزلنا الموقر .. وابويا اصلا كان واخدها من جدى الله يرحمه بارضو ... يعنى بدلة عمرها أكثر من 80 عام !! ... فلكم ان تتخيلوا منظرها !!

المهم نزلت من بيتنا فى الثامنة صباحا على غير العادة متوجها الى عنوان الوظيفة حيث مصلحة التليفونات ... ودخلت الى أحد المديرين كى يعتمد اوراقى ويعرفنى مهام وظيفتى الجديدة ( يا حلاوتك فى الميرى يا واد يا "عاطل" )

المدير قارئا اوراقى : عاطل سيد الشحات ... بالذمة ده اسم ده ؟!!!

انا : معلش بقى يا سيادة المدير .. ابويا اصله بيخاف عليا من الحسد ... فقال يسمينى اسم ماتسماش قبل كدة .. مع انى مش عارف انا في ايه فى حياتى يتحسد اصلا .. يمكن البدلة اللى انا لابسها !!

المدير مكملا : بكالوريوس تجارة ... عازب ...

انا مقاطعا : حضرتك كل الكلام ده انا حافظة .. ماهو ده ورقى سعادتك ... لايمنى بقى على الشغل الله يستر عرضك !!

المدير ببرود : طيب يا سى عاطل ... اطلع استلم شغلك على ماكينة التصوير الخاصة بالمصلحة فى الدور الرابع !!

انا مصدوما : مكنة تصوير ؟؟ ... انا بكالوريوس تجارة ... اقف اصور ورق ؟!!!

المدير : والله دى الوظايف المتاحة عندنا يا حبيبى .. مش عايزها فى الف غيرك يتمنوها !!

انا : لالالا .. خلاص يا بيه اصور ورق ... اهو حتى شغلانة مريحة ومافيهاش مسئوليات ولا مصايب !!

المدير : ازاى ... الماكينة دى عهدة .. وورق التصوير ده عهده .. ولو ضاعت منك ورقة واحدة هاخرب بيتك ... انا عاددهم ورقة ورقة وكلمة كلمة !!

انا : امرنا لله .. حاضر يا بيه ... طب كنت عايز اعرف ... بالصلاة على النبى كدة بالنسبة للمرتب .. يعنى حضرتك هايبقى ايه النظام يعنى ؟؟

المدير : آه .. مرتبك هايبقى 97 جنيه ... بالحوافز والمكافآت يبقى كله كله ... 103 جنيه !!

انا : لالالالالالالالالالا .. قليلين قوى !!

المدير : ايه مش عاجبك المرتب ولا ايه ؟!!

انا : لا .. انا مش عاجبانى الحوافز ... مش شايف ان 6 جنيه حوافز قليلين شوية ؟؟ ... ماتبحبها شوية يا راجل !!

المدير : !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

انا : يعنى هو مش كفاية هاتوقفونى اصور ورق وساكت .. كمان مفيش فلوس !!

المدير : يا إبنى انت لسه جديد وماتثبتش ... لما تتثبت مرتبك هايقفز بتاع 10 جنيه بحالهم !!

انا على طريقة سعيد صالح فى "العيال كبرت" : يااااااااااااااه .. بيكسبوا بقى المصوراتية دول على كدة !!




====================




رجعت بيتنا وانا أجر قدماى من هول الصدمة .. مصوراتى ... وبـ 103 جنيه فى الشهر .. وماشى احسبها .. طب انا لو كل يوم ركبت مواصلات رايح بحوالى جنيه ونص وجاى بحوالى جنيه ونص وابقى امشى باقى السكة يبقى كدة 90 جنيه فى الشهر ... ولو ضيفت عليهم ساندويتش فول بنص جنيه افطر بيه يبقى كدة 15 جنيه ... يبقى كله 105 جنيه ... يبقى انا عايز استلف 2 جنيه كل شهر عشان اشتغل !!!

دخلت بيتنا وانا اضرب أخماس فى اسداس ...

ابويا : ها .. عملت ايه ياعم أحمد يا عرابى !!

انا بسخرية : عايزين يمسكونى منصب حساس اوى .. وانا متردد والله اوافق ولا لأ !!!!

ابويا ببلاهة : لو "حرس الرئيس" ... وافق يابنى ... دول بيجيبولهم وجبات من "كوك دور " !!

انا : !!!!!!!!!!!!!!!!!!

امى : يا خويا أى شغلانة والسلام .. المهم المرتب كام يا بنى ؟!!

انا : لالالا .. المرتب حاجة عظيمة ... مش عارف انا هاصرف المرتب ده فى ايه .. انا بفكر اتبرع بنص مرتبى لترميم البيت !!

ابويا : كدة يبقى بترمى فلوسك فى الارض .. لأن البيت ده لو اترمم هايقع !! .. هو البيت ده كدة لو انضرب فيه شاكوش واحد هايتهد على اللى فيه .. انا شايف انه أحسن تحوش نص مرتبك ده مادام هو كبير كدة وبعد سنة ولا حاجة نشترى "اسماعيل بانجورا" !!

أمى بلهفة : صــح والله ... انا من زمان وانا عايزة اجيب أباجورة احطها فى الصالون !!

ابويا لأمى : ابجورة ؟.. وبعدين هو فين الصالون ده .. ده الشقة كلها اوضة وصالة ومطبخ وحمام مشترك مع الجيران !!.. خشى نامى يا ذينب !!




====================




وبعد ما شرحت حقيقة الموضوع لوالدى الحالم ... وبعد ان أكتشف الحقيقة المرة !!

ابويا : تصدق بالله .. انا لحد دلوقتى مش عارف احدد سبب خلفتى لك ... قوللى كدة انت فايدنى بأيه من يوم ما اتولدت لحد دلوقتى ؟!!

انا : وانا مالى يا عم ... هو انا يعنى كنت لقيت شغلانة اصرف بيها على نفسى وقولت لأ ؟؟؟

امى : وكسة توكسك اكتر ما انت موكوس يا موكوس يا ابن الموكوس !!

انا : وبعدين بقىىىىىىىىى !!

طق طق طق طق ( صوت الباب بيخبط )

امى على الطريقة الشعبية : ميييييييييييييييييييييين ؟!!

صوت من خارج الباب : بــــــــــــوســـــــطــــــــــة !!

انا فاتحا : ايه ده ؟؟ ... انت تانى ... انت ياراجل انت مش كنت مت ؟!! .. ايه اللى رجعك تانى ؟!!

ابويا ببلاهة : تلاقى النهاردة الخميس الكبير بتاعه !!

البوسطجى : بقى كدة يا جدع تسيبنى المرة اللى فاتت مرمى على السلم ساعتين لحد ما السكان خدونى على الوحدة وفوقونى هناك على آخر لحظة قبل ما أطلع فى الروح ؟!!!

ابويا : قصره .. عايز ايه ياعم العفريت ؟!!!

البوسطجى : انتوا المرة اللى فاتت اخدتوا منّى جواب التعيين وما مضيتوش على الاستلام !!

ابويا قابضا على يد البوسطجى : نمضى استلام على جواب التعيين ؟؟!!! .. ابو 103 جنيه ده ... اوى اوى يا حبيبى ... تعالى ادخل عشان نمضيلك ... اقفل الباب يا وله !!

انا : حاضر يابا .. تحت امرك ... ادخل ياض !!

البوسطجى برعب : هو فى ايه ... سيبنى ياعم انت !!

طاخ .. آآآآآآآه .... طوخ .. آوووووه ... طيخ .. ايييييييه !!

البوسطجى صارخا : الحقوناااااااااااى ... آآآآآآآآآآآآآآآآآه ... يا عالم .. يا هوووو ... طب انا ذنبى ايه ؟!!

انا مرددا اغنية صباح : ذنبك بحبك !!

ابويا مكملا : هو بعد الحب ذنب !!

امى : يانا .. يانا ... لولولولولولولولولولولوى !!









 
قديم منذ /04-09-2009, 08:56 PM   #2

 

 رقم العضوية : 16541
 تاريخ التسجيل : Apr 2009
 المشاركات : 3
 النقاط : مشمشه12 will become famous soon enough
 درجة التقييم : 50
 قوة التقييم : 0

مشمشه12 غير متواجد حالياً

أوسمة العضو
افتراضي

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ايه بس الموضوع دا
ايه بس الجمال دا
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه







 
قديم منذ /04-26-2009, 01:14 AM   #3

عضو جديد

 

 رقم العضوية : 13904
 تاريخ التسجيل : Feb 2009
 المكان : الاسكندرية
 المشاركات : 161
 النقاط : the queen will become famous soon enough
 درجة التقييم : 50
 قوة التقييم : 0

the queen غير متواجد حالياً

أوسمة العضو
افتراضي

هههههههههههههههههههههه ياعينى والله البوسطجى صعب عليا تقبل مرورى ميرسى اوى







 
قديم منذ /04-26-2009, 01:32 AM   #4

مشرفة قسم الألعاب سابقا

♥ ﻬ άήģεℓ ℓόvè ﻬ ♥

 

 رقم العضوية : 7682
 تاريخ التسجيل : Oct 2008
 المكان : Egypt
 المشاركات : 1,871
 النقاط : Just G!rl will become famous soon enough
 درجة التقييم : 99
 قوة التقييم : 1

Just G!rl غير متواجد حالياً

أوسمة العضو
افتراضي

هههههههههههههههههههههه

103 هو حد طايل

ميرسي على اليوميات الجميله دي

بانتظار جديدك







 
قديم منذ /04-29-2009, 12:05 PM   #5

 

 رقم العضوية : 17669
 تاريخ التسجيل : Apr 2009
 المكان : الامارات
 المشاركات : 29
 النقاط : بنوته اماراتيه will become famous soon enough
 درجة التقييم : 50
 قوة التقييم : 0

بنوته اماراتيه غير متواجد حالياً

أوسمة العضو
افتراضي

هههههههههههههههههههههه
طريقتك في طرح الموضوع جامده

وماشاء الله عليك تاليفك حلو







 
قديم منذ /05-01-2009, 08:39 AM   #6

عضو جديد

 

 رقم العضوية : 15603
 تاريخ التسجيل : Mar 2009
 المكان : مصرى قاهرى
 المشاركات : 113
 النقاط : I.Am.Legend will become famous soon enough
 درجة التقييم : 73
 قوة التقييم : 0

I.Am.Legend غير متواجد حالياً

أوسمة العضو
افتراضي ركن المهيسيين ويوميات عاطل سيد الشحات @ مش هتبطل ضحك @

القصة من تأليفى
ودى الحلقة الرابعه او التالتة فى المنتدى مش فاكر صراحة

نبدأ

ابويا مصحينى النهاردة الصبح من النوم يقوللى يللا عشان ننزل نشترى لحمة العيد
انا : لحمة ايه على الصبح ياحاج اللى عايز تشتريها دى ( الساعة كانت 2 الظهر اصلا !! )
ابويا : صبح ايه يا ( مغيب ) انت الساعة دلوقتى 2 الضهر ... قوم فذ خلينا ننزل للجزار نشوف اللحمة
انا : لحمة ايه يا حاج ... هو انت مش ناوى تشترى خروف زى السنة اللى فاتت ؟!!
ابويا : خروف السنة اللى فاتت ؟؟ ... اللى خسسته للنص من كتر الجرى فى الشوارع ؟!!! ( راجع حلقة خروف العيد )
انا : ماهو يا حاج انت رايح تشترى خروف صعران .. ده الجزار على ماعرف يمسكه عشان يدبحه كانت جلبيته كلها اتقطعت ... وايده كلها جابت دم والخروف ماكانش نزل ولا نقطة دم
ابويا : فاكر .. فاكر ... ده كان خروف ملموس من الشياطين باين ... ده حتى امك عملت غسيل معدة بعد ما كلت منه
انا : آه وانت عملت البواسير بسببه !!!
ابويا : يعنى لازم تفكرنى ... اتفضل قوم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نزلنا نتجول فى الشوارع انا وابويا ... وزى مانتوا عارفين العبد لله بيخاف من الحيوانات بشكل عام زى الكلاب والخرفان وكل شىء له 4 ارجل ... وطبعا الشوارع كانت مليانه خرفان وجديان ومعيز ... المهم ... كل ما نقرب من جزار حاطط على الباب خرفان أكلبش فى ابويا زى العيال الصغيرة ...
ابويا : ايه يابنى .. مالك قافش فى دراعى كدة .. هو انا امك ؟!!
انا : معلش يا حاج اصل الخرفان بتجيب من الرجلين !!
ابويا : والله انت اللى عايز تتعلق من رجليك ... يابنى دى الخرفان دى عبيطة خالص .. استرجل بقى شوية
ماعلينا .. وصلنا للجزار ..
ابويا : يلا يا حاج سليم ... وضبلى 20 كيلو لحمة ضانى
الجزار : ايه يا بيه ... انت مش ناوى تشترى صاحى السنة دى ولا ايه ؟؟ ... ده انا عندى شوية حاجات هاتعجبك اوى
ابويا : لالالالالالالالالالا ياعم ... كدة اروق ... هابقى ادبح السنة الجاية ان شاء الله ... خلينى السنة دى اشترى جاهز احسن
المهم وقفت انا وابويا خارج محل الجزارة انتظارا لانتهاء الجزار من العشرين كيلو
ابويا مشاورا على قطيع الخرفان : اهو بص كدة على الخروف ده ... بص بيترعب من خياله ازاى ... يعنى هو اصلا اطيب من ما تتصور ... مش تقولى بيجيب من الرجلين
انا : ولو .. بارضو الحذر واجب .. ده كفايه قرنه اللى جايب للدور الاول ده !!!
ابويا : طب تعالى بس قرب منه شوية ....
انا مقتربا وناظرا فى بلاهه : والله هو طيب بس من بعيد لبعيد
ابويا : طب تعالى بقى اركب عليه !!
انا : اركب علي ايه يا حاج .. هو انت بتلاعب عيل فى الحضانه ؟!!
ابويا : يابنى ما هو عشان تكسر العقدة اللى جواك لازم تركب عليه ؟؟!!
انا : عنها ما اتكسرت .. طب الناس تقول عليا ايه والنبى ؟!!
ابويا : طب على الطلاق لو ما دخلت وركبت عليه لاطلق امك واشردكوا فى الشوارع واخليكوا عبره لمن لا يعتبر
انا : ياعم الحاج فى ايه بس .. انت مالك سخنت كدة ليه ؟!!
ابويا : خش ياض ... وراح زاققنى بأيده الاتنين جوه ....
انا اول ما لقيت نفسى داخل الحظيرة وسط القطيع ... نطيط فجأة وقعدت اجرى جوه .. ولا كأن الكهرباء لسعانى ... طبعا الخرفان كمان عماله تجرى جوه عشان خايفة اكتر منى .. وحدث هرج ومرج شديد ... وصل الامر الى ان كثير من الخرفان قفزت خارج السور الخشبى من فرط رعبها وخرجت الى شارع ... وانا كمان اول ما السكة فضيت روحت ناطط برة السور الخشبى
ابويا : الله يخربيتك !!
وانا بنط خارج السور الخشبى ... كان فيه خروف واقف برة ... وفجأة لقيت نفسى بنط وبستقر تماما على ضهره !!
الخروف حس بيا على ضهرة .. بقى عامل زى الحصان الوحشى بتاع الكاو بوى ... واليكم ما فعله الخروف :
اول حاجة عملها وانا على ضهره .. انه انطلق معلنا عن بدء السباق ... وللاسف اكتشفت ان كم القميص بتاعى دخل فى قرن الخروف ومش عارف افكه ولا حتى اقلعه عشان انزل !!
طبعا مسكت فى قرن الخروف جامد وهو بيجرى انتظارا لتوقفه عشان ما اتقلبش من عليه ... لكن مين اللى يقف ... 5 دقائق من الجرى الماراثونى ... دون توقف وجرى بالزيج زاج ... عمال يشيل البشر اللى فى سكته .. واللى مش فى سكته ... وانا راكب على ضهره ...
الخروف وهو بيجرى : مااااااااااااااااااء
انا وانا على ضهر الخروف : اوعى ضهرك !!
وطبعا الناس عماله تنط من قدامى انا والخروف على اليمين وعلى الشمال زى الافلام العربى ... لدرجة ان فيه واحد نط .. ووقع فى قفص طماطم ... وطالع منه وشه احمر ولا اقوى افلام الاثارة الامريكية ( زى الفيلم العالمى حنفى الابهة كدة !! )
المهم وانا على ضهر الخروف لقيت ان الحكاية ممتعة اوى ... يعنى مش زى ما انا كنت متصور خالص .. وان العمليه مسليه جدا ...
وأخيرا عرفت اتحكم فى اتجاهات الخروف بس ماعرفتش اتحكم فى سرعته ... فقولت اخلى الخروف يلف ويرجع للجزار تانى
وفعلا لف الخروف وحول وجهته صوب محل الجزارة بعد 4 دقائق من الاثارة والسرعة فى الدورى الانجليزى قصدى فى الشارع ....
لكن زى ما قولتلكوا انى ما عرفتش اتحكم فى السرعات ... فلقيت الخروف واخدها طيران على المحل ..
انا مناديا من بعيد وانا على ظهر الخروف : على جميع من فى المحل اخلاءه فورا لاسباب امنيه !!
واقترب الخروف اكثر ... فأكثر ... فأكثر ... فأكثر ... والسرعة تقارب سرعة الحصان وشكل الثور الهايج
الجزار من داخل المحل : حاسب حاسب الله يخربيتك
ابويا من الداخل ايضا : حاسب يا اعمى
وطاااااااااااااااااااااااااااااااااخ ... آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه
الطاااااخ دى صوت الاصطدام ... والآآآآآآآآآآآه دى ... صوت ابويا بعد ما اترفع على قرن الخروف
احد المارة ببلاهه : جووووووووووووون
انا ناهضا من على الارض : مساء الخير جميعا !!
صوت من داخل التلاجة : آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه
انا : ايه الصوت ده ؟؟
قربت من التلاجة اللى كانت مفتوحة اشوف ايه الصوت ده ... لقيت ابويا جوه بيقوللى : نشنت يا فالح !!
انا للجزار : خلصت العشرين كيلو يا عم سليم ؟!!!
الجزار بأسى : 20 كيلو ايه بس الله يخربيتك .. دمرتلى المحل .. اهم مرميين عندك اهم
انا بعد ما أخدت العشرين كيلو تحت باطى : طاب ياحاج هاروح انا بقى باللحمة ... حاسب انت عم سليم وابقى حصلنى !!
ابويا بمنتهى التلقائية : آه .. حسـ .. حسابك كام يا عم سليم ؟!!
عم سليم شاتما : ده انا هادخلك التلاجة النهاردة يا ابن الـ********
ابويا : الحقوناااااااااااااااى
الخروف : مااااااااااااااااااااااااء
انا عائدا اللى المنزل مصفرا : اهو انا كدة فعلا اتكسرت عقدتى !!







 
قديم منذ /05-01-2009, 01:26 PM   #7

|§| أداره الاقسام السابقة  |§|

 

 رقم العضوية : 3822
 تاريخ التسجيل : May 2008
 المكان : فى قلـــب نجمـــ في السما ــــمة
 المشاركات : 9,063
 النقاط : همس الروح has a spectacular aura aboutهمس الروح has a spectacular aura about
 درجة التقييم : 174
 قوة التقييم : 1

همس الروح غير متواجد حالياً

أوسمة العضو
افتراضي

هههههههههههه

روووعة بجد

تسلم ايدك

وبانتظار يومياتك الرائعة

دمت بخير

وتقبل خالص تحيتي ،،،،،،،،







 
قديم منذ /05-01-2009, 01:35 PM   #8

|§| أداره الاقسام السابقة  |§|

 

 رقم العضوية : 3822
 تاريخ التسجيل : May 2008
 المكان : فى قلـــب نجمـــ في السما ــــمة
 المشاركات : 9,063
 النقاط : همس الروح has a spectacular aura aboutهمس الروح has a spectacular aura about
 درجة التقييم : 174
 قوة التقييم : 1

همس الروح غير متواجد حالياً

أوسمة العضو
افتراضي

هههههههههههه

روووعة بجد

تسلم ايدك

وبانتظار يومياتك الرائعة

دمت بخير

وتقبل خالص تحيتي ،،،،،،،،







 
قديم منذ /05-02-2009, 06:19 AM   #9

عضو جديد

 

 رقم العضوية : 13904
 تاريخ التسجيل : Feb 2009
 المكان : الاسكندرية
 المشاركات : 161
 النقاط : the queen will become famous soon enough
 درجة التقييم : 50
 قوة التقييم : 0

the queen غير متواجد حالياً

أوسمة العضو
افتراضي

هههههههههههههههههههه
تنفع ممثل كوميدى والله هههههههههههههههههههههههههههههههههههه ارحمنا شوية من الضحك ده بس بجد ابقى اكتب تانى بس مش تغيب علينا







 
قديم منذ /05-03-2009, 04:24 AM   #10

عضو جديد

 

 رقم العضوية : 15603
 تاريخ التسجيل : Mar 2009
 المكان : مصرى قاهرى
 المشاركات : 113
 النقاط : I.Am.Legend will become famous soon enough
 درجة التقييم : 73
 قوة التقييم : 0

I.Am.Legend غير متواجد حالياً

أوسمة العضو
افتراضي

اقتباس
مشاهدة المشاركة المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مشمشه12
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ايه بس الموضوع دا
ايه بس الجمال دا
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

ههههههههههه

شكرا لمرورك







 
 

الكلمات الدلالية (Tags)
السحاب, حلقات, يوميات, عاطل

« أول حلقة من برنامج أنــ ونفسك ــت أنــ والناس ــت ومعانا....... | الحلقه الثالته من { البيت بيتك} ومعانا الرائع عصام الشاعر »

الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

Posting Rules
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
يوميات عاطل الشحات الحلقة الاولى مش هتبطل ضحك I.Am.Legend قصص - روايات - حكايات ...منقولة 22 07-19-2012 08:32 AM
يوميات شاب عاطل (1) game010 مواضيع عامة - ثقافة عامة 16 06-01-2010 10:53 PM
رواية يوميات عاطل :: حلقات متجددة نرجو التثبيت Son of the Nile قصص - روايات - حكايات ...منقولة 12 07-24-2009 06:06 PM
يوميات عاطل الشحات @ الحلقة الثانية @ هتمرمغ فى تراب الميرى I.Am.Legend أرشيف برامج اليوميات 8 05-03-2009 04:07 AM

مجلة الحلوة / مذهلة

الساعة الآن 12:34 PM


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 RC 1
منتديات بنات مصر . منتدى كل العرب

a.d - i.s.s.w


elMagic Style.Design By:۩۩ elMagic ۩۩