::: فعاليات المنتدى :::

أهلا وسهلا بك إلى منتديات بنات مصر.
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا. كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

آخر 12 مواضيع
جلا جلا....
الكاتـب : مارد الغضب - آخر مشاركة : amira37 - مشاركات : 4 -
كلام قلبك
الكاتـب : شاعر الحب الحزين - مشاركات : 6 -
الحجل
الكاتـب : خالد عبد الحميد المصرى - مشاركات : 2 -
فللحب آيات وللحب أسرار
الكاتـب : رضا التركى - آخر مشاركة : Lamees - مشاركات : 2 -
اخبار الكورونااا
الكاتـب : *فجر الاسلام* - مشاركات : 16 -
رساله الى أمى فى زمن الكورونا
الكاتـب : ابو نصير - آخر مشاركة : دمعه حائره - مشاركات : 4 -
متي القاك ؟
الكاتـب : San dy - مشاركات : 10 -
ابتسم
الكاتـب : San dy - آخر مشاركة : SaMa. - مشاركات : 5 -
ظهور المسيخ الدجال
الكاتـب : ابو نصير - آخر مشاركة : Lamees - مشاركات : 8 -
الحجر الصحى
الكاتـب : ابو نصير - آخر مشاركة : Totoa top - مشاركات : 6 -
لا تخافى ولن أزيع أسرارك
الكاتـب : ابو نصير - آخر مشاركة : Lamees - مشاركات : 8 -
باركوا وافرحوا عشرة سنوات على تسجيلي بالمنتدى
الكاتـب : سيناا - آخر مشاركة : دمعه حائره - مشاركات : 7 -

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم منذ /05-13-2013, 02:26 PM   #1

عضو ذهبي

 

 رقم العضوية : 92610
 تاريخ التسجيل : May 2013
 الجنس : ~ بنوتة
 المشاركات : 1,000
 النقاط : غَـےـرَوْوْوْرَيِ has a brilliant futureغَـےـرَوْوْوْرَيِ has a brilliant futureغَـےـرَوْوْوْرَيِ has a brilliant futureغَـےـرَوْوْوْرَيِ has a brilliant futureغَـےـرَوْوْوْرَيِ has a brilliant futureغَـےـرَوْوْوْرَيِ has a brilliant futureغَـےـرَوْوْوْرَيِ has a brilliant futureغَـےـرَوْوْوْرَيِ has a brilliant futureغَـےـرَوْوْوْرَيِ has a brilliant futureغَـےـرَوْوْوْرَيِ has a brilliant futureغَـےـرَوْوْوْرَيِ has a brilliant future
 درجة التقييم : 1627
 قوة التقييم : 0

غَـےـرَوْوْوْرَيِ غير متواجد حالياً

أوسمة العضو
افتراضي ماسكات للبشرة 2013 ، قناع للبشرة 2013 ، Important steps to take care of skin 2014

ماسكات للبشرة 2013 ، قناع للبشرة 2013 ، Important steps to take care of skin 2014
ماسكات للبشرة 2013 ، قناع للبشرة 2013 ، Important steps to take care of skin 2014


ماسكات للبشرة 2013 ، قناع للبشرة 2013 ، Important steps to take care of skin 2014


اولا حالتك النفسية مهمة جدا حاولي بقدر الامكان تبعدي دماغل عن أمور ممكن تعكنن عليكي ودا أنك تغسلي عقلك والله مش هزار العقل كمان لازم تغسيلة

وتصفية من مشاغل الدنيا اليومية الي بتقابلنا كلنا ودا أذا اتبعتي رياضة معينة او حتي المشي اليومي أو القعدة مع اصدقاء حلوين يملوا القعدة بهجة يعني تبعدوا


عن الكلام الي يخص الاكل ومشاكل الرجالة والبيت

ثانيا ألاكل حاولي ديما يكون عندك في البيت أكبر كمية من الالوان الخضرا من الخضروات وتستعمليها بشكل يومي في ال 3 وجبات ولو بتشتغلي خدي معاكي ومتضحكيش علي كلامي - خيار- طماطم جامدة - جزر مقشر - وفاكهة من اي نوع

ثالثا الماء - مهم جدا تشربي السوائل سواء مياة أو حاجات دافية وياريت أعشاب طبيعية وأجمل حاجة ممكن انصحك بيها وهي سنة عن الرسول صلي الله علية وسلم
(السنا والسنون) وهي الشمر والينسون وممكن كوب يوميا بعد ماتصحي من نومك ومرة تانية في وسط النهار زي مابتشربي الشاي بأنواعة جربي كمان الشمر

والينسون ومتقوليش دا للاطفال أنتي كمان جسمك محتاج نفس الفؤاد الي في الاعشاب دي ومن أهم فوائد الشمر والينسون هو علاج جميع أنواع الانفلونزا

والتهاب الحلق وبلغم الصدر للمدخنين وراحة المعدة لاصحاب الحرقان الدائم وتهدئة الاعصاب للقلق المصاحب للنوم وراحة القولون للبتعاني من الانتفاخ الدائم

واذا كنتي بتشتكي من تغير دائم في ميعاد الدورة الشهرية واختلال هرموني والتهاب اعصاب ووجع ظهر وانتفاخ في الجسم بسبب حبس الماء الذائد عليكي

وعلي البردقوش ودا عشب موجود عند كل العطارين واجمل واطعم من الشاي والوصفة سهلة تغلي معلقة مع كوب ماء وتحلية بعسل بسكر زي ماتحبي وممكن

من غير سكر وتشربية وبالهنا والشفا علي صحتك يارب مرة يوميا ولما وزنك ينزل شوية ابقي ادعيلي

رابعا في حاجات بسيطة اوي ممكن تجيها وتستعمليها بأنتظام وهيكون ليها تأثير رائع علي بشرتك وهي وصفة جدتي (جلسرين وماء ورد وليمون ) واصحاب

البشرة الحساسة يقللوا في الليمون ) وتخلطي الجميع وتدهني يوميا ايديكي وبشرة الوجهة والرقبة وجميع جسمك اذا حبيتي وأبقي أفتكريني بالدعوة الحلوة

,اخيرا أطلبي ديما بالدعاء الجميل (اللهم حسن في خلقي وخلقي أنك القدير علي كل شيء)

وعلي فكرة عاوزة اقولك حاجة ديما شوفي نفسك جميلة لكي يراكي الاخرون جميلة ولاتقللي من قدر نفسك أبدا وهي ليست دعوة للغرور ماعاذ الله ولكن المثل

يقول كن جميلا تري الوجود جميلا. وشكرا علي حسن الاستماع.







  رد مع اقتباس

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2020, vBulletin Solutions, Inc.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 RC 1
منتديات بنات مصر . منتدى كل العرب

a.d - i.s.s.w