عرض مشاركة واحدة
قديم منذ /04-29-2011, 11:39 PM   #8

رومانسى روش

عضو ذهبي

 

 رقم العضوية : 69425
 تاريخ التسجيل : Apr 2011
 المشاركات : 1,644
 النقاط : رومانسى روش will become famous soon enough
 درجة التقييم : 50
 قوة التقييم : 0

رومانسى روش غير متواجد حالياً

أوسمة العضو
افتراضي

حلقه كمان اهيه بس ماتخدوش على كده بقا


الحلقه التانيه

حاول رامي بكل الطرق يقنع والدته علي انها تروح معاه بيت رنا عشان يتقدم لخطوبتها و بعد طول محايله و زعل و خصام وافقت اخيرا علي طلبه من غير اقتناع او رضا لكن المهم انها وافقت و بالفعل راحت معاه
ام رنا و ام رامي كانوا اصحاب جامدين جدا لكن من يوم ما عرفت ام رامي بموضوع حب رامي لرنا و انقطعت كل الصلات ما بينهم من غير ما تبرر لام رنا سبب البعد و الخصام اكيد اختها و بنت اختها كانوا بالنسبه ليها اهم من مليون صداقه و جيره و عشره
حدد رامي ميعاد مع احمد صديق عمره و كان بعد الامتحانات ب 3 ايام

في المقابله كان معاه امه و اخته و مصطفي جوز اخته الوحيده

..

اتكلموا في كل التفاصيل و ام رامي قاعده زي اللي رايحه جنازه منطقتش كلمتين علي بعض

...

ام رنا: يعني ايه ياابني مش عاوز خطوبه ما تقولي حاجه يا ام رامي


ام رامي: جري ايه يا رامي في ايه ايه لازمته الاستعجال ده ياابني مش تدي لنفسك فرصه تانيه يمكن ...



قاطعتها بسرعه ندي

ندي: و ليه لا بس يا طنط احنا جيران من زمان و انا شايفه ان مدام كل حاجه جاهزه يبقي ملهاش لازمه الخطوبه دي .. دي بتبقي للناس اللي ميعرفوش بعض كويس او الناس اللي مش جاهزين انا شايفه ان خير البر عاجله

احمد: انا رايي من راي رنا ايه رايكوا نخلي الفرح الشهر الجاي؟

رامي: اهو هو ده الكلام الفاتحه بقي

اتقرت الفاتحه و انطلقت بعدها الزغاريط اللي ملت الشارع كمان يوم الفرح بعد ما فات شهر و كانه سنه علي رامي و رنا


في يوم الفرح
اخيرا اتجمع اجمل قلبين بيعشقوا بعض في مكان واحد

رامي: مبروك يا عروسه

رنا بخجل : الله يبارك فيك يا حبيبي

رامي: انتي مكسوفه مني و لا ايه امال لو مكانوش عشر سنين حب و غرام و هيام كنتي روحتي مع مامتك بقي

رنا: هههههههههه

رامي: ايوه كده انا مش عاوز من الدنيا دي غير اني اشوف البسمه دايما علي وشك و الفرحه في عنيكي اوعي تسيبي للحزن مكان في قلبك يا رنا و لا ثانيه واحده و انا اوعدك اني عمري ما هزعلك و لا هخليكي تعيشي معايا لحظه واحده و دمعه علي خدك

رنا: ربنا يخليك ليا يارب يا رامي انا من غيرك و لا حاجه

رامي: انتي بيا من غيري اعظم و اجمل بنت شافتها عيني

رنا: بحبك اوي

رامي: و انا بعشقك

تاني يوم واقفه رنا علي الشط في الغردقه بعد ما سافروا الصبح يقضوا شهر العسل

من وراها جي رامي

رامي: يلا يا قلبي انا خلاص دخلت الشنط علي الشاليه

رنا: تعالي نقعد هنا شويه

رامي: بس كده انتي تؤمريني يا حياتي

رنا: عارف من يوم ما قلبي دق لحبك و انا كل يوم و انا راجعه من المدرسه و بعدها و انا راجعه من الجامعه اروح لوحدي البحر و اقعد عالشط اتكلم معاه و احكيله

رامي: كنتي بتقوليله ايه؟

رنا: يااااااااه كل حاجه كانت بتحصل بينا كلامك و ضحكك و غناك

رامي: عشان كده اول ما جينا سحبتي نفسك و جيتي علي هنا؟

رنا: جيت اقوله اننا اخيرا بقينا مع بعض و حبنا كمل و انتهي زي مااحنا عايزين
رامي:..........


رنا: بتبصلي كده ليه؟


رامي: بتامل حبي في عنيكي... انا عمري ما قابلت عنين مرسوم فيها الحب بالشكل ده

رنا بابتسامه هاديه : حبك مرسوم في عيوني مكتوب في قلبي عايش جوه روحي بتنفسه في كل لحظه بعيشها و انت معايا او حتي بعيد عني

رامي: الله عليكي و علي كلامك العسل زيك يا عسل انا بحبك اوي اوي اوي اوووووووووي اشهد عليا يا بحر بحبــــــــــها


كان شهر جميل اوي عدي عليهم بسرعه اوي اوي
بعد عودتهم لاسكندريه رجع رامي شغله تاني يوم

رامي واقف قدام باب المكتب مش مبين غير راسه عاوز يعمل مفاجاه لاحمد

رامي: وحشتني ياابو حميد

احمد: روميو حبيب قلبي

قام و حضنه و باسه

احمد: وحشتونا اوي

رامي: و انتوا وحشتونا اكتر و الله

احمد: ..روني عامله ايه؟

رامي: تمااااااام اوي بتسلم عليك

احمد:الله يسلمها وحشتني اوي البت دي و ماما هتموت عليها

رامي: و انتوا كمان وحشتوها جدا

احمد: خلاص احنا معزومين علي العشا عندكوا النهارده

رامي: ايه ايه حيلك حيلك مش عايزين حد يجيلنا النهارده خالص

احمد: يا ساتر يارب جري ايه يا واد ده بدل ما تقولي تشررفوا و تنوروا و خلوها غدي و عشا كمان

رامي: لالا بلاش النهارده ..النهارده يوم خاص بيا انا و رنا و بس مش عاوزين عزول وليك عندي يوم كامل من فطار و غدي و عشا

احمد: اااااه و لو اني مش فاهم حاجه بس طيب

رامي: محدش بقي يجيب سيره لماما اني جيت انا هعملهالها مفاجاه بس مش النهارده

احمد: احسن برده لاني مكنتش هقولها حاجه اساسا لو كنت طلبت مني

رامي: ليه بقي؟

احمد: امك دي يا ساتر يارب دي عليها بوذ ياابني مفيش بعد كده مشفتهاش يوم الفرح كانت عامله ازاي اعوز بالله عنده حق ابوك يموت بالسكته القلبيه

رامي: اتلم يا واد دي امي برده هي بس ميتعرفش تفكها بتموت في الكابه

احمد: ربنا يخليهالها

رامي: هي مين؟

احمد: الكابه هههههههههه

رامي: هههههههههههه

*******************


في البيت رنا في المطبخ واقفه ملخومه علي الاخر بتتكلم في التليفون


رنا:ايوه يا ماما و بعدين اعمل ايه بعد ما سلقتها ... احط الطماطم .. و ايه تاني بصل و توم ...اه .... لا كده كتير اوي انا مش فاهمه حاجه ... خلاص يا ماما انا هتصرف و ربنا يستر بقي


و فاجأه سمعت صوت من وراها


و
نكمل الحلقه الجايه


تحياتى
الرومانسى ميدو









  رد مع اقتباس