..{ فع‘ــآآليـآآت المنتــدى }..



آخر 12 مواضيع
ذكريات عبرت
الكاتـب : العاشق الذى لم يتب - مشاركات : 0 -
وردة عُمانية اهلا وسهلا بك في بنات مصر
الكاتـب : ساحر الأحزان - آخر مشاركة : وردة عُمانية - مشاركات : 9 -
توقع من يفوز الأهلي المصري أم الترجي التونسي
الكاتـب : ساحر الأحزان - مشاركات : 3 -
ذات يوم من يوم فات
الكاتـب : ~♥ Queen sozan♥~ - آخر مشاركة : دمعه حائره - مشاركات : 5 -
واجب عزاء نتقدم به للأخ الفاضل د/ عبد الله
الكاتـب : نغم الشام بعد المغيب.. - آخر مشاركة : العاشق الذى لم يتب - مشاركات : 8 -
مات أبي
الكاتـب : د/ عبد الله - آخر مشاركة : طبيب الهوى - مشاركات : 20 -
جوى ( قصيدة يتيمة )
الكاتـب : شيزوفرينيا - آخر مشاركة : دمعه حائره - مشاركات : 15 -
في التوهة
الكاتـب : د/ عبد الله - آخر مشاركة : ساحر الأحزان - مشاركات : 6 -
تكريم جديد عن شهري إبريل/مايو
الكاتـب : نغم الشام بعد المغيب.. - آخر مشاركة : العاشق الذى لم يتب - مشاركات : 10 -
أكذب واقول بخير ®
الكاتـب : Å Ṁ i ŗ â ® Ṁ ä r Ø - مشاركات : 18 -
دُمية ( قصة قصيرة جداً )
الكاتـب : شيزوفرينيا - مشاركات : 18 -
خَطَر
الكاتـب : قرين القلب - آخر مشاركة : Aya53 - مشاركات : 12 -

الإهداءات


ساحر الأحزان مع أعضاء بنات مصر في رمضان مع مـريم

منتدى يوميات الاعضاء


6معجبون
  • 3 Post By ساحر الأحزان
  • 2 Post By واد حبيب
  • 1 Post By د/ عبد الله

إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم منذ /04-12-2024, 06:48 PM   #1

حـكايـه حـياه

 

 رقم العضوية : 50632
 تاريخ التسجيل : Jun 2010
 الجنس : ~ رجل
 المكان : مصر حبيبتي
 المشاركات : 62,034
 الحكمة المفضلة : ان فعلت شىء يسعد غيرك فلا تحزن ولا تنتظر المقابل لصنعك
 النقاط : ساحر الأحزان has a reputation beyond reputeساحر الأحزان has a reputation beyond reputeساحر الأحزان has a reputation beyond reputeساحر الأحزان has a reputation beyond reputeساحر الأحزان has a reputation beyond reputeساحر الأحزان has a reputation beyond reputeساحر الأحزان has a reputation beyond reputeساحر الأحزان has a reputation beyond reputeساحر الأحزان has a reputation beyond reputeساحر الأحزان has a reputation beyond reputeساحر الأحزان has a reputation beyond repute
 درجة التقييم : 2439004
 قوة التقييم : 1220

ساحر الأحزان غير متواجد حالياً

 

 

 

 

 

MY MmS

أوسمة العضو

مسابقه الحج تالت تكريم من دمعه حائره والاعضاء 16 137 73 مسابقه القلم المميز 16 وسام التوقع الصحيح للتصفيات النهائية لشخصية العام  وسام التوقع الصحيح لـ تصفيات شخصية العام2015 وسام الاحساس الصادق فورم جود تالنت موسم رابع 

Question ساحر الأحزان مع أعضاء بنات مصر في رمضان مع مـريم

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اخوتي أعضاء بنات مصر ونعود من جديد ببرنامج رمضاني نتعرف من خلاله علي يوميات الأعضاء
في رمضان
معي ومعكم صاحبه قلم مميز وتواجد راقي وفعال ونتمني عودته
بيننا من جديد
مع صاحبه الكلمات الشجيه والجميله داخل المنتدي

مريم

أهلا وسهلا بيك معنا مريم
ونبتدي الحوار
احكي لينا ما هي طقوسك مع قرب الشهر الكريم ؟
في البدايه السلام ورحمه الله وبركاته أخواني واخواتي الاعزاء
وكل عام وانتم بخير..
طقوسي ف دخول الشهر الكريم عاديه ونفسي تبقي اكثر من عاديه
بحب اصوم كتير قبله
ثانيا بحب اني ارتب اموري هعمل ايه ف الايام الخير بقسم المصحف
واقسمه علشان اقدر اختمه..
ثالثا بحب يكون ليا لبس معين رمضان ديما بقول عليه لبس رمضان بطلعه
قبل الشهر الكريم..
بخاف كتير اكون ناسيه امر او اطهر قلبي لدخول رمضان بحس ديما اني ناقصني شيء
من العبادات بس مش عارفه الله اعلم بالاعمال..
كيف تقضي يومك في شهر رمضان؟
بصحي اروح الشغل.. وانا راكبه بحب اقرا قران كريم وانا رايحه وجيه
بحب اسبح لله وعلي رسول الله..
وارجع اعمل فطار وبعدين نفطر وابدأ اصلي التراويح وبعدها التهجد
وبعدين بستني الفجر واصلي وانام علشان الشغل..

هل أنتي من محبي التزاور في رمضان من خلال الزيارات العائليه للأهل ؟
بحب الزيارات كتير جدا جدا وبحب تواجد اهلي لاكن للاسف
اكثريتهم في اسكندريه ومش بينفع يزرونا كتير
في اهل لينا ف نفس المكان لاكن كله عنده مشاغل فبتبقي صعب يكون تجمع باستمرار
كيف كانت طفولتك في شهر رمضان ومتي بدأت تتعود علي الصيام ؟
الحمد لله وشكر لله بصوم وانا خمس سنين لاكن متقطع علي حسب المقدره
لاكن دخولي المدرسه لاني كنت ف ازهر فكان الصيام جميل جدا
خصوصا مدرسين يدونا دروس وجوائز ومين اكتر حد صام فكان التشجيع جميل
كنت بحب رمضان كتير خصوصا ف المدرسه
أغرب وأطرف موقف حصل معاكي وأنت صغيره ووكمان وانت كبير في رمضان ؟
زمان وانا صغيره كانت مواقف كثيره بتحصل خصوصا لما بنسي واشرب او اكل
كنت بسمع ديما اني ال بيشرب او ياكل ناسيا فأطعمه الله.. فكنت بنسي فعلا بس كنت بكمل اكل وابدأ اصوم تاني
موقف وانا كبيره دخلت الجامع اصلي الظهر اخرت بعد الصلاه ودخلت اتوضي ف مصليه السيدات وهما بيقفلو الجامع بعد الصلاه مباشره ف قفلو عليا لحد العصر
كان صراحه جميل وقريت قران وصليت بس كان معاد البصمه عدي وافتكروني مشيت وشنطتي وحاجتي ف الشغل
قفلو ومشيو كمان كان يوم غريب وطريف وانا قاعده اضحك بس

لو حصل وقابلك موقف خصام قبل رمضان بتعملي ايه ؟
انا مش بحب الخصام ومش بخاصم بسهوله الا اذا كان موقف قوي وعلي حسب غلاوه الطرف التاني
لاكن للاسف مش انا بصالح لاكن قلبي مش بيصالح ودا مش بايدي
بتحتم المصحف كام مره في رمضان ؟
مرتين الحمد لله بسعي دائما لكدا
كتير من الناس بيكون خلقها ضيق وبتتعصب في رمضان والسبب عندهم الصيام ؟ما تعقيبك علي ذلك؟
غير مقبول بالنسبالي لاكن بقول يمكن مرضي او عندهم ظروف
لاكن دائما بقول رمضان شهر التسامح والعفو والمحبه.
ولو حد اتعصب او تطاول علي غيره فهيي النفس الاماره بالسوء..

في شهر رمضان المساجد بتملي في الفروض وخصوصا وقت صلاه العشاء والقيام والفجر
وبعد الشهر يختفي ذلك ما تعليقك علي ذلك ؟
بقول مش مشكله ربنا رب قلوب ومسامحه خليهم يصلو ويملو المساجد في اوقات عسي تكون ركعه ترفع ذنوبهم وهذه علاقه بين العبد وربه..


في شهر رمضان تكثر المسلسلات الرمضانيه التي تكون عامل كبير في ضياع وقت العباده في الشهر
الكريم ما تعقيبك علي تلك الظاهر وكيف نساعد علي تجاوزها ؟
للاسف دي حرب دينيه محدش فاهمها وتلاعب بالناس ولهو الحمد لله مش بتفرج علي اي مسلسل
بعد رمضان لو حاجه شدتني اتفرج عليها عادي ف شاهد او اي موقع تاني
نخش علي الجزء الترفيهي
هل أنت طباخه ماهر ولا بتستعيني بصديق في تحضير الوجبات ؟
الحمد لله بحب اطبخ كتير واكلي حلو بشهاده الجميع
بس مش بحب حد يدخل معايا لو هطبخ حتي لو عزومه 30 شخص
بحب اطبخ علي هدوء وترتيب وروقان لو حد ضايقني مش بعرف ادي نتيجه زي ال نفسي فيها
ما هي الوجبات المفضله عندك في شهر رمضان ؟
ال بحب اعملها سمك ومشاوي واكل العادي
اي حاجه لحد رمضان بحب اعملها وتكون مفضله حتي لو طبق فول.
هل تؤيدي جو العزومات الرمضاني في الوقت الحالي ؟
لو كان في ؤلفه ومحبه وعزومات غير مكلفه علي رأي المثل الجوده بالموجوده اؤيدها
بلاش تكاليف لقمه هنيه تكفي ميه . انما العزومات التانيه مش بحبها ولا بحب رد العزائم دي قصاد دي.. بس بمحبه
أطرف وأغرب موقف حصل ليكي داخل المطبخ ؟
شاي بالنعناع المفروض اعمله حطيت بدال النعناع ملوخيه ناشفه وكان عندي برد زوكام
مقدرتش اشم
وعملت مره الكيكه بدال بيكنج بودر حطيت سان جورج بدالها طلعت بمطباط طريق بتاعت العربيات وحجر

ما هي أحب الوجبات عندك ؟
ال بقعد باكل فيها بمحبه ورق العنب والبط
والسمك دا لو هاكله كل يوم معنديش مشكله
وبكده نكون خلصنا الاستضافه الرمضانيه
مع مريم
شكرا جدا فقره جميله وخفيفه بتمني من الله ان يحسن ما بأيدكم ويرزقكم جميعا الرزق الحلال وما تتمنون
كل عام وانتم بخير
وشكرا ساحر لمجهودك
حلقه كانت لطيفه وظريفه مع مريم اشكرها كل الشكر عليها
ونشكركم أخوتي الاعضاء علي جميل اللقاءت منكم
وحسن الترحاب والاهتمام بالتواجد والمشاركه








  رد مع اقتباس
قديم منذ /04-12-2024, 09:13 PM   #2

المراقب العـام

 

 رقم العضوية : 42511
 تاريخ التسجيل : Feb 2010
 الجنس : ~ رجل
 المكان : ارض الله واسعه في اي مكان موجود
 المشاركات : 50,563
 الحكمة المفضلة : لا يفيد الندم علي شئ قد انتهى
 النقاط : واد حبيب has a reputation beyond reputeواد حبيب has a reputation beyond reputeواد حبيب has a reputation beyond reputeواد حبيب has a reputation beyond reputeواد حبيب has a reputation beyond reputeواد حبيب has a reputation beyond reputeواد حبيب has a reputation beyond reputeواد حبيب has a reputation beyond reputeواد حبيب has a reputation beyond reputeواد حبيب has a reputation beyond reputeواد حبيب has a reputation beyond repute
 درجة التقييم : 2021563
 قوة التقييم : 1011

واد حبيب غير متواجد حالياً

 

 

 

 

 

أوسمة العضو

وسام شرفي للمشتركين وسام الاتقان 7 تكريم المنتدي في العيد النشاط الإشرافي وسام الوفاء 2017 وسام الابداع مسابقه  النقاش وسام  التميز مسابقه  النقاش 

افتراضي

حلقه جميله واجابه بجد روعه
بعد كده لما تصلي ابقي صلي جنب الباب علشان محدش يقفل عليكي
كل سنه وانتو طيبين
في انتظار حلقات جديده وجميله زي الحلقه دي
تقبلو تحياتي لكم







  رد مع اقتباس
قديم منذ /04-12-2024, 09:20 PM   #3

مشرف الابداعات الادبية سابقا

 

 رقم العضوية : 100114
 تاريخ التسجيل : Nov 2015
 الجنس : ~ رجل
 المكان : مصر/السعودية
 المشاركات : 10,856
 الحكمة المفضلة : إن لم تستح ِ فاصنع ما شئت
 النقاط : د/ عبد الله has a reputation beyond reputeد/ عبد الله has a reputation beyond reputeد/ عبد الله has a reputation beyond reputeد/ عبد الله has a reputation beyond reputeد/ عبد الله has a reputation beyond reputeد/ عبد الله has a reputation beyond reputeد/ عبد الله has a reputation beyond reputeد/ عبد الله has a reputation beyond reputeد/ عبد الله has a reputation beyond reputeد/ عبد الله has a reputation beyond reputeد/ عبد الله has a reputation beyond repute
 درجة التقييم : 7548612
 قوة التقييم : 3775

د/ عبد الله غير متواجد حالياً

 

 

 

 

 

أوسمة العضو

وسام الابداع مميزى القسم وسام مسابقة شاعر العامية 2016 المركز الثانى وسام مسابقة فارس الكلمة مركز أول وسام تكريم اصحاب المواضيع المميزه بالاقسام الادبيه وسام مسابقة قصص رمضانية مركز أول تكريم  قسم الخواطر والشعر مسابقة  كان  زمان مميز  قسم الابداعات مسابقه  كفاح  ام  المركز  الاول 

افتراضي

حلقة جميلة فعلا مع انسانة طيبة وخلوقة
إجابات قريبة من القلب وشخصية هادية متزنة
لكما مني خالص التحية والتقدير







شاعر الحب الحزين معجبون بهذا .
  رد مع اقتباس
قديم منذ /04-13-2024, 07:19 AM   #4

مراقب عام

 

 رقم العضوية : 95707
 تاريخ التسجيل : Dec 2013
 العمر : 35
 الجنس : ~ ذكر
 المكان : الأردن
 المشاركات : 21,173
 الحكمة المفضلة : عش ما شئت فإنك ميت
 النقاط : شاعر الحب الحزين has a reputation beyond reputeشاعر الحب الحزين has a reputation beyond reputeشاعر الحب الحزين has a reputation beyond reputeشاعر الحب الحزين has a reputation beyond reputeشاعر الحب الحزين has a reputation beyond reputeشاعر الحب الحزين has a reputation beyond reputeشاعر الحب الحزين has a reputation beyond reputeشاعر الحب الحزين has a reputation beyond reputeشاعر الحب الحزين has a reputation beyond reputeشاعر الحب الحزين has a reputation beyond reputeشاعر الحب الحزين has a reputation beyond repute
 درجة التقييم : 1537627
 قوة التقييم : 769

شاعر الحب الحزين غير متواجد حالياً

أوسمة العضو

تكريم المنتدي في العيد وسام التفاعل والنشاط للاعضاء اكتوبر 2016 وسام المركز الثالث دويتو الخواطر لسه فاكر وسام مسابقة شاعر العامية 2016 المركز الثالث وسام المركز الثالث مسابقه أكمل الخاطره بقلمك وسام عطاء اشرافي 2015 وسام لجنة تحكيم فورم جود تالنت موسم رابع 250 عطاء أشرافى افضل متابع فى الفضفضة 

افتراضي

شخصية رائعة شخصية ملتزمة
الراقية مريم راقية وصادقة في إجاباتك
استمتعت باللقاء وأضحكتني بعض الإجابات
بما يخص المواقف
في المجمل عرفنا جوانب جميلة ومعلومات رائعة
عن مريم التي لا تتحدث عن نفسها ولا تتحدث
كثيراً مع الأشخاص من حولها وتكتفي بالكتابة والردود
في الأقسام الأدبية.. وهذا ما يجعل استضافتها
فرصة للتعرف على شخصيتها والجوانب الأخرى في حياتها
كل عام وأنتي بألف خير مريم ينعاد عليكي بكل خير يارب ��

أخي الحبيب أمجد أحييك على اختيارك المميز
كانت الحلقة مسك الختام لكل استضافاتك للأعضاء هنا
كل عام وأنت بألف خير أعاده الله عليك بالخير واليمن والبركات ♥️
كل عام والجميع بألف خير ينعاد عليكم بالخير واليمن والبركات ♥️


الله يعطيك العافية على جهودك الطيبة
سلمت والنبض الطيب أخي الغالي أمجد
شكري وتقديري وامتناني ♥️







  رد مع اقتباس
قديم منذ /04-14-2024, 10:48 AM   #5

مبدعين الاعضاء

 

 رقم العضوية : 100855
 تاريخ التسجيل : Mar 2016
 الجنس : ~ رجل
 المشاركات : 6,330
 الحكمة المفضلة : كن عزيزاً وبنفسك فافخر فكما ترى نفسك يراك الأخرون
 النقاط : مهيب الركن . has a reputation beyond reputeمهيب الركن . has a reputation beyond reputeمهيب الركن . has a reputation beyond reputeمهيب الركن . has a reputation beyond reputeمهيب الركن . has a reputation beyond reputeمهيب الركن . has a reputation beyond reputeمهيب الركن . has a reputation beyond reputeمهيب الركن . has a reputation beyond reputeمهيب الركن . has a reputation beyond reputeمهيب الركن . has a reputation beyond reputeمهيب الركن . has a reputation beyond repute
 درجة التقييم : 403371
 قوة التقييم : 202

مهيب الركن . غير متواجد حالياً

 

 

 

 

 

MY MmS

أوسمة العضو

76 وسام شرفي للمشتركين مسابقه القلم المميز شاعر المنتدى 1 وسام التفاعل والنشاط للمشرف اكتوبر2016 مسابقه  التصميم الموضوع المميز تصميم  رمضانى وسام مسابقة قصص رمضانية مركز ثاني وسام تميز قسم السويتش ماكس .. 

افتراضي

لقاء ممتع مع اخت فاضله استمتعنا به كثيرا
تحياتى للجميع وكل عام وانتوا بخير وسعاده







  رد مع اقتباس
إضافة رد

الكلمات الدلالية (Tags)
مريم .ظريفه.رمضان

« ساحر الأحزان مع أعضاء بنات مصر في رمضان مع الملـكله كيلوباترا | رأيك خير دليل »

الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

Posting Rules
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
ساحر الأحزان مع أعضاء بنات مصر في رمضان مع الملـكله كيلوباترا ساحر الأحزان منتدى يوميات الاعضاء 2 04-12-2024 07:53 AM
ساحر الأحزان مع أعضاء بنات مصر في رمضان مع حـياه ساحر الأحزان منتدى يوميات الاعضاء 2 04-07-2024 01:01 PM
ساحر الأحزان مع أعضاء بنات مصر في رمضان مع د عبدالله ساحر الأحزان منتدى يوميات الاعضاء 12 04-05-2024 09:23 PM
ساحر الأحزان مع أعضاء بنات مصر في رمضان مع أيلانا ساحر الأحزان منتدى يوميات الاعضاء 11 04-05-2024 07:22 AM
ساحر الأحزان مع أعضاء بنات مصر في رمضان مع واد حبيب ساحر الأحزان منتدى يوميات الاعضاء 8 03-25-2024 02:07 AM

مذهلة / شركة عزل أسطح بالاحساء

الساعة الآن 03:29 AM


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 RC 1
منتديات بنات مصر . منتدى كل العرب

a.d - i.s.s.w


elMagic Style.Design By:۩۩ elMagic ۩۩