..{ فع‘ــآآليـآآت المنتــدى }..


العودة   منتديات بنات مصر > منتديات ادبية > قصص - روايات - بقلم الاعضاء > قصص - روايات - حكايات ...منقولة

آخر 12 مواضيع
الشفاء فى السجود
الكاتـب : شاعر الانسانية - آخر مشاركة : ساحر الأحزان - مشاركات : 3 -
صدفة البحر
الكاتـب : شاعر الانسانية - مشاركات : 4 -
ياليت قومى يعلمون ..مسابقة أفضل موضوع
الكاتـب : العاشق الذى لم يتب - آخر مشاركة : طبيب الهوى - مشاركات : 4 -
زكاة المال ام الضرائب تابع مسابقة أفضل موضوع
الكاتـب : طبيب الهوى - آخر مشاركة : ساحر الأحزان - مشاركات : 4 -
دعوة لنقاش تابع مسابقة اجمل موضوع
الكاتـب : شاعر الانسانية - مشاركات : 10 -
مسابقة اجمل موضوع
الكاتـب : شاعر الانسانية - مشاركات : 9 -
سئمت الصمت
الكاتـب : شاعر الانسانية - مشاركات : 6 -
الفرق بين الكسل والايمان
الكاتـب : شاعر الانسانية - مشاركات : 15 -
رأيك خير دليل
الكاتـب : شاعر الانسانية - مشاركات : 6 -
شاعر الأنسانيه مبارك الأشراف
الكاتـب : ساحر الأحزان - آخر مشاركة : شاعر الانسانية - مشاركات : 16 -
أيران وحرب الجرذان
الكاتـب : ساحر الأحزان - مشاركات : 12 -
واجب عزاء لأختنا لميـس في وفاه والدتها
الكاتـب : ساحر الأحزان - آخر مشاركة : جبل عالي - مشاركات : 17 -

الإهداءات


روايه كبريائى يتحدى غرورك /بقلم الكاتبه الصمت إجابه بارعة

قصص - روايات - حكايات ...منقولة


إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم منذ /05-24-2015, 01:00 PM   #1

عضو سوبر
 

 رقم العضوية : 40642
 تاريخ التسجيل : Jan 2010
 العمر : 35
 الجنس : ~ رجل
 المكان : صعيد مصر الجميل
 المشاركات : 2,193
 الحكمة المفضلة : الحياة اكبر مدرسة لتعليم من الجامعات
 النقاط : عذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond repute
 درجة التقييم : 3690
 قوة التقييم : 2

عذب المعانى غير متواجد حالياً

إرسال رسالة عبر Yahoo إلى عذب المعانى إرسال رسالة عبر Skype إلى عذب المعانى

 

 

 

 

 

أوسمة العضو
Lightbulb روايه كبريائى يتحدى غرورك /بقلم الكاتبه الصمت إجابه بارعة

¤~ كبريائى يتحدى غرورك ~¤



المقدمة

انا انثى يحركها الكبرياء
انثى لست ككل النساء
خلقت من الكبرياء
ﻻ انحنى الا لرب السماء
شعارى الصدق و الوفاء
كبــريائي وصل حدود السماء
احذر ...فانا لست كبقى نساء حواء
ساضع من يقلل من شأنى تحت الحذاء
انا من ميزتك عن باقى الرجال و جعلتك " استثناء "
وبارادتى اعيدك الى صفوف الغرباء
عذرا ادم .. فانا لست من النساء الذين يخضعون لغرور رجل



السلام عليكم
دى اول روايه انزلها فى المنتدى هى للكاتبه الصمت اجابه بارعة وحبيت انقلها ليكم
اتمنى يبقى فى تفاعل معايا فى الروايه دى المقدمه وهنزل اول بارت بعد تعليقاتكم



¤~ كبريائى يتحدى غرورك ~¤







  رد مع اقتباس
قديم منذ /05-24-2015, 04:45 PM   #2

مشرفه قلم الأعضاء والقصص

 

 رقم العضوية : 92692
 تاريخ التسجيل : May 2013
 الجنس : ~ أنثى
 المكان : بني سويف
 المشاركات : 33,079
 الحكمة المفضلة : واني اجيد الافلات في عز تعلقي فلا تراهن
 النقاط : Lamees has a reputation beyond reputeLamees has a reputation beyond reputeLamees has a reputation beyond reputeLamees has a reputation beyond reputeLamees has a reputation beyond reputeLamees has a reputation beyond reputeLamees has a reputation beyond reputeLamees has a reputation beyond reputeLamees has a reputation beyond reputeLamees has a reputation beyond reputeLamees has a reputation beyond repute
 درجة التقييم : 3330473
 قوة التقييم : 1666

Lamees غير متواجد حالياً

 

 

 

 

 

MY MmS

أوسمة العضو

الكاتب المميز مسابقة فضفضة 2 شاعر المنتدى 3 وسام النشاط و التفاعل 2017 وسام التفاعل والنشاط للاعضاء اكتوبر 2016 انا وانت وبيت شعر وسام مسابقة شاعر العامية 2016 المركز الثالث الفضفضه وسام مسابقة مبدع الخواطر مركز ثالث تكريم  قسم الخواطر والشعر 

افتراضي

مقدمة راقتني
اعشق هذة النوعيات من القصص
في انتظار القصة
موفق اخي
تم نقلها للقسم المناسب
تحيتي







  رد مع اقتباس
قديم منذ /05-25-2015, 12:23 AM   #3

عضو سوبر
 

 رقم العضوية : 40642
 تاريخ التسجيل : Jan 2010
 العمر : 35
 الجنس : ~ رجل
 المكان : صعيد مصر الجميل
 المشاركات : 2,193
 الحكمة المفضلة : الحياة اكبر مدرسة لتعليم من الجامعات
 النقاط : عذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond repute
 درجة التقييم : 3690
 قوة التقييم : 2

عذب المعانى غير متواجد حالياً

إرسال رسالة عبر Yahoo إلى عذب المعانى إرسال رسالة عبر Skype إلى عذب المعانى

 

 

 

 

 

أوسمة العضو
افتراضي

~¤الفصل {1} ¤~
فى منزل يتميز بالبساطة الشديدة و لكن رغم بساطته تشعر بشئ مميز به .. تخرج فتاه فى مقتبل العمر من غرفتها وتتجه للغرفة المجاورة لغرفتها تدق على باب الغرفة و لكن ﻻ رد فتفتح الباب بهودء و تدخل .. تذهب ناحية شباك الغرفة و تفتحه على اخره .. لتغمر البهجة و الحياة المكان .. تدخل اشاعة الشمس الذهبية و تبسط نورها فى جميع انحاء الغرفة

فتقول الفتاه : شـــــادى

شادى بنوم : اقفلى الشباك و اخرجى يا يـــارا

يـــارا و هى تزيل الغطاء : اصحى يا بنى الشمس طلعت

شـــــادى بنوم : ابقى سلميلى عليها و بوسيهالى

يـــارا : و اللهى !! اصحى يا خفة

شـــــادى بنوم : اقفلى الشباك يا يارا و حيلى عن سمايا

يـــارا : يابنى انت ثانوية عامة مش عارفة بيجيلك قلب تنام كدا ازاى

شـــــادى بنوم : سبناليك الدح يا حبيبتى

يـــارا بنافذ صبر : اصحى بقى

قام شـــــادى بتأفف و قال : صحيت اهو

يـــارا : ايوة كدا قوم ذاكر بقى

شـــــادى : حاضر ثم نظر لملابسها و قال : انتى خارجة ؟؟

يـــارا : ايوة هروح الجامعة اجيب المحاضرات اللى فياتنى و بعدين اطلع على الشغل

شـــــادى : اه ماشى .. اومال فين ماما ؟؟

يـــارا : نزلت تشترى حاجات من تحت

شـــــادى بضيق : و انا هفطر ايه دلوقتى ؟

يـــارا : الفطار جاهز طلعه بس من التلاجة .. همشى انا بقى
شـــــادى : مش هتفطرى ؟!
يـــارا : عملت شندوتشات
شـــــادى : اووك غادرت يارا الغرفة و لكنها تذكرت انها نسيت حقيبتها بغرفة شادى فدخلت مجددا لتجده فى سبات عميق

فقالت بغضب : شـــــــــــــــــــــــــــــــادى انت نمت تانى

انتفض شـــــادى بخضة و قال : ايه يا يارا شغل الامهات دا .. دى ماما مبتعملش معايا كدا

يـــارا بصرامة : قوم افطر و ذاكر

شـــــادى : حاضر حاضر اخذت يارا حقيبتها و غادرت

ركبت يارا المــترو و ذهبت لجامعتها و اخذت جميع المحاضرات التى فاتتها بعد لف و مجهود شاق ثم غادرت الى عملها وصلت لعملها و دخلت الشركة القت عليهم السﻻم .. رد الجميع ماعدا فتاه فتجهلتها يارا كالعادة و جلست على مكتبها و اخذت بعض الاوراق و التصاميم و ظلت تتفحصهم و لكن قطع تفحصها للاوراق
صوت صديقتها تحدثها : بت يا يارا

يـــارا : نعم يا ياسمين

يــاسمين بقلق : مالك يا بنتى .. شكلك مرهق انهارده اووى

يـــارا : يا بنتى دا انا لفيت انهارده لف عشان المحاضرات

يــاسمين : مش لقتيهم الحمد لله

يـــارا : اه لقيت واحدة صحبتى هناك خدتهم منها .. بس دخت عقبال ملقتها اصﻻ
يــاسمين : بس يا بنتى مينفعش متحضريش المحاضرات كدا

فقالت فتاه من بينهم بحقد : مهى من ساعة مشتغلت و هى بتجيب امتياز

يــاسمين : الله اكبر يا جيهان

جيهان : يعنى انا هحسدها

يارا بتجاهل لجيهان : يا بنتى انا الدكاترة كلهم عارفنى و بعدين دى اخر سنة

يــاسمين : بس حولى تخدى اجازة من الشغل و روحى

يارا : ان شاء الله هحاول

مدت يــاسمين يدها ببعض الاوراق ليارا و قالت : ايه رايك فالتصميم دا

يارا بتفحص للتصميم : حلو اووى بس لو خليتى دى ازرق و دى احمر هتبقى احلى
يــاسمين بتفكير : تصدقى فكره .. دا هيبقى يجنن فبتسمت لها

يـــارا و رجعت لعملها

دخلت فتاه و قالت بصوت عال ممزوجة بالفرحة : جاسر بيه جية

نظرت لها يـــارا بستغراب ثم نظرت للفتيات بجانبها بدهشة ﻻنها وجدت ان الشركة قد تحولت لكوافير .. فواحدة تضع احمر شفاه و الثانية تكحل عينيها و الثالثة تغمر وجهها بالميكياج و من تعدل من مظهرها

فنظرت ليــاسمين فوجدتها هى الاخرى تعدل من مظهرها فقالت لها بدهشة : جاسر مين ؟! و ايه اللى قلب الشركة كوافير كداا

يــاسمين بدهشة : انتى بجد مش عارفة جاسر عز الدين .. ابن صاحب اكبر شركات الديكور فى مصر .. و احلى و اشيك و اصغر و اغنى رجل اعمال فى مصر .. يالهوووووى حاجة كداا هيــــــــــــح *ـــ*

يـــارا بستغراب : و دا بيعمل ايه هنا يــاسمين : يا بنتى ابن خالة بشمهندش حازم

يـــارا : دا انتى متابعة بقى يــاسمين : يابنتى بقولك حاجة كدا هيـــــــــــــح .. بس هو بقاله فترة مجاش ثم تابعت تعديل مظهرها

نظرت يـــارا للفتيات بعدم رضا و هى تقول بدخلها " ربنا يشفى " و تابعت عملها من جديد

دخل المدعو جاسر عز الدين نصر من باب الشركة فوقفت جميع فتيات الشركة لتحيته كان يمثل هذا المشهد ليـــارا .. مشهد الطاووس المغرور الذى يظهر جماله امام الجمهور الحاشد لمشاهدة ريشه فائق الجمال .... انها ﻻ تنكر شياكته و وسامته و لكنهم يبالغون كثيرا فى تحيته مر جاسر من جانبها و لكنها كانت تضع اللمسات الاخيرة للتصميم و لم تعطيه اى اهتمام رجع اليها مجددا عندما وجد منها تجاهل و عدم اهتمام بمجيئه و هذا اكثر شئ يغضبه

جاسر بضيق : انتى يا بت

فنظرت له يارا بتجاهل لكلامه ثم نظرت للتصميم الذى بيدها مجددا و تابعت عملها

نظر لها مجددا و قال بضيق : انا مش بكلمك

نظرت له و قالت : لما حضرتك تتكلم بحترام ابقى ارد على حضرتك ثم تابعت عملها

نظر لها بغضب شديد ثم شد من يدها القلم و كسره و القاه ثم شد التصميم و نظر له بتفحص .. ثم مزقه الى قطع صغيرة و القاها امامها

ظلت تنظر للتصميم الذى اصبح فتات بصدمة .. لقد تعبت بالفعل فى صنعه .. لقد اخذ هذا التصميم منها اسبوع كامل .. ماذا ستفعل و ميعاد تسليمه غدا

جاسر ببتسامة نصر : اظن كدا مفيش حاجة تشغلك

قامت يـــارا و مازلت الصدمة مسيطرة عليها : ايه اللى انت عملته دا

جاسر ببرود : دا اقل عقاب عشان موقفتيش و انا موجود

يارا بغضب : و دا يديك الحق انك تعمل كدا ... و بعدين اقفلك ليه ؟!

جاسر ببرود : احتراما ليا

يارا بغضب : هو انا اعرفك عشان احترمك

جاسر ببرود : يبقى تعرفى .. جاسر بيه عز الدين نصر

نظرت له بغضب و قالت بسخرية : هو انت اسمك جاسر بيه فى البطاقة و شهادة الميﻻد

تدخلت جيهان و قالت : انتى زودتيها اووى يا يارا

جاسر بغضب : كل واحدة تشوف شغلها .. مش عايز حد واقف

ذهبت كل واحدة على مكتبها و لكن كانوا يتابعون الموقف من بعيد اكمل جاسر





اكمل جاسر قائﻻ ببتسامة ثقة : ﻻ دا عشان اللى زيك يبقى ليهم الشرف انهم يندونى بيه

يارا بغضب : واللى زيك ليهم حق يقطعوا تصاميم اللى زيى

جاسر بتحدى : دا عقابك

يـــارا بتحدى : عشان تجاهلتك و مهتمتش بوجودك

كاد جاسر ان يشتعل من كﻻمها .. و لكنه كان يحاول الا يظهر ما بداخله

فاقترب منها الى ان اصبح بينهما القليل من السنتمترات و قال ببتسامة ثقة : انا مفيش حد يقدر يتجاهلنى و ميهتمش بوجودى

كانت واقفة تشتعل من فعلته وودت لو ثارت فيه كالبركان الثائر و اخرجت كل غضبها عليه و لكنه قد .............. رحــــــــــــــــل من امامها

ذهبت يــاسمين لها و شدتها من يدها لتجلس

يــاسمين : اهدى يا يارا حرام عليكى نفسك

يـــارا بغضب : لو سمحتى سيبى زفته تشوف هتهبب ايه فاللى زفت الطين هببه

يــاسمين : اهدى يا بنتى احسن يسمعك

يارا بغضب و عصبية : ميسمع وﻻ يتحرق انا اعمل ايه دلوقتى فالزفت اللى قطعوا دا

جاءت جيهان من وراءها تقول بسخرية : ابقى الزقيه بشريط لزق

يارا بغضب : حلى عن سمايا انتى كمان

جيهان : بدل ماتتشطرى عليا روحى اتشطرى على اللى قطعلك التصميم .. ثم امسكت فتات الورق و قالت : بس يا حرام هتعملى ايه ؟! دا المفروض التصميم دا يتسلم بكره

قامت يارا بغضب و ضربت بيدها على المكتب بعصبية ثم امسكت فتات الورق و اتجهت لمكتب حازم

يــاسمين : يـــارا استنى هتعملى ايه ؟؟

لم تستمع لها يارا و اكملت طريقها لمكتب حازم

اما جيهان فكانت تبتسم ابتسامة سخرية و شماتة

وقفت يارا عند السكرتيرة و قالت : سارة ممكن ادخل لبشمهندس حازم

سارة : مالك يا بنتى متعصبة كداا ليه ؟!

يارا : لو سمحتى يا سارة دخلينى و هبقى اقولك بعدين

سارة بأسف : بس جاسر بيه جوه و مش هينفع ادخلك دلوقتى

يارا بغضب و بصوت عالى : و انا مالى زفت جوة وﻻ مش جوة .. انا عايزة بشمهندس حازم
سارة : يارا وطى صوتك هيسمعك

يارا بعصبية : ميسمع وﻻ يتحرق انا مالى .. انا عايزة حل للتصميم اللى هيتسلم بكره

خرج جاسر و حازم على الصوت

نظر لها جاسر بغضب و قال : زفت و يتحرق .. انتى عارفة لو انا كنت..... مدير مش كويس كان زمانك مرفودة دلوقتى

يـــارا بدهشة ممزوجة بالسخرية : مدير مين !!


يــــتبع .....







  رد مع اقتباس
قديم منذ /05-25-2015, 01:53 AM   #4

مشرفه قلم الأعضاء والقصص

 

 رقم العضوية : 92692
 تاريخ التسجيل : May 2013
 الجنس : ~ أنثى
 المكان : بني سويف
 المشاركات : 33,079
 الحكمة المفضلة : واني اجيد الافلات في عز تعلقي فلا تراهن
 النقاط : Lamees has a reputation beyond reputeLamees has a reputation beyond reputeLamees has a reputation beyond reputeLamees has a reputation beyond reputeLamees has a reputation beyond reputeLamees has a reputation beyond reputeLamees has a reputation beyond reputeLamees has a reputation beyond reputeLamees has a reputation beyond reputeLamees has a reputation beyond reputeLamees has a reputation beyond repute
 درجة التقييم : 3330473
 قوة التقييم : 1666

Lamees غير متواجد حالياً

 

 

 

 

 

MY MmS

أوسمة العضو

الكاتب المميز مسابقة فضفضة 2 شاعر المنتدى 3 وسام النشاط و التفاعل 2017 وسام التفاعل والنشاط للاعضاء اكتوبر 2016 انا وانت وبيت شعر وسام مسابقة شاعر العامية 2016 المركز الثالث الفضفضه وسام مسابقة مبدع الخواطر مركز ثالث تكريم  قسم الخواطر والشعر 

افتراضي

جميلة جداً واسلوبها خفيف ومقبول
في انتظار البقية بشوق
مجهود كبير منك اخي
تسلم الايادي
تقييمي







  رد مع اقتباس
قديم منذ /05-25-2015, 01:56 AM   #5

من مميزين المنتدى

 

 رقم العضوية : 92722
 تاريخ التسجيل : May 2013
 الجنس : ~ أنثى
 المشاركات : 2,342
 النقاط : هادية has a reputation beyond reputeهادية has a reputation beyond reputeهادية has a reputation beyond reputeهادية has a reputation beyond reputeهادية has a reputation beyond reputeهادية has a reputation beyond reputeهادية has a reputation beyond reputeهادية has a reputation beyond reputeهادية has a reputation beyond reputeهادية has a reputation beyond reputeهادية has a reputation beyond repute
 درجة التقييم : 65902
 قوة التقييم : 33

هادية غير متواجد حالياً

أوسمة العضو

وسام افضل قصة حصرية مركز ثالث 25 وسام الحضور المميز 

افتراضي

قصة جميلة جدا وبداية قوية ومشوقة

متابعة ان شاءالله

وفى انتظار باقي الاجزاء يايوسف

تحياتى وتقديري







  رد مع اقتباس
قديم منذ /05-25-2015, 02:01 AM   #6

 

 رقم العضوية : 76174
 تاريخ التسجيل : Oct 2011
 العمر : 33
 الجنس : ~ أنثى
 المكان : egypt
 المشاركات : 27,189
 النقاط : سارة بنت مصر has a reputation beyond reputeسارة بنت مصر has a reputation beyond reputeسارة بنت مصر has a reputation beyond reputeسارة بنت مصر has a reputation beyond reputeسارة بنت مصر has a reputation beyond reputeسارة بنت مصر has a reputation beyond reputeسارة بنت مصر has a reputation beyond reputeسارة بنت مصر has a reputation beyond reputeسارة بنت مصر has a reputation beyond reputeسارة بنت مصر has a reputation beyond reputeسارة بنت مصر has a reputation beyond repute
 درجة التقييم : 95390
 قوة التقييم : 48

سارة بنت مصر غير متواجد حالياً

 

 

 

 

 

أوسمة العضو

مسابقة تنشيط الاقسام حملة اشربي شاى وركزى في اللى جاى وسام عاشقة قسم الاشغال اليدوية مركز اول 250 حملة كل يوم فى قسم ديكور بيتى فى رمضان حمله عالم الطفل 3 وسام المشرف المميز تكريم مين انشط 

افتراضي

اسمح لي ابدي اعجابي بقلمك وتميزك واسلوبك الراقي وتالقك







  رد مع اقتباس
قديم منذ /05-25-2015, 10:01 AM   #7

عضوية تميز

 

 رقم العضوية : 69507
 تاريخ التسجيل : Apr 2011
 الجنس : ~ بنوتة
 المكان : السعودية
 المشاركات : 3,734
 الحكمة المفضلة : القادم أحلى
 النقاط : راجعة لحبيبى has a reputation beyond reputeراجعة لحبيبى has a reputation beyond reputeراجعة لحبيبى has a reputation beyond reputeراجعة لحبيبى has a reputation beyond reputeراجعة لحبيبى has a reputation beyond reputeراجعة لحبيبى has a reputation beyond reputeراجعة لحبيبى has a reputation beyond reputeراجعة لحبيبى has a reputation beyond reputeراجعة لحبيبى has a reputation beyond reputeراجعة لحبيبى has a reputation beyond reputeراجعة لحبيبى has a reputation beyond repute
 درجة التقييم : 218635
 قوة التقييم : 110

راجعة لحبيبى غير متواجد حالياً

 

 

 

 

 

MY MmS

أوسمة العضو
افتراضي

جميله الروايه
احسنت الاختيار
متابعه تالقك
لروحك السعاده







  رد مع اقتباس
قديم منذ /05-25-2015, 10:38 AM   #8

مشرفه عالم حواء سابقا

 

 رقم العضوية : 90741
 تاريخ التسجيل : Oct 2012
 الجنس : ~ أنثى
 المكان : casa - maroc
 المشاركات : 33,812
 الحكمة المفضلة : الضربة التي لا تقتل تقوي
 النقاط : انجي_1 has a reputation beyond reputeانجي_1 has a reputation beyond reputeانجي_1 has a reputation beyond reputeانجي_1 has a reputation beyond reputeانجي_1 has a reputation beyond reputeانجي_1 has a reputation beyond reputeانجي_1 has a reputation beyond reputeانجي_1 has a reputation beyond reputeانجي_1 has a reputation beyond reputeانجي_1 has a reputation beyond reputeانجي_1 has a reputation beyond repute
 درجة التقييم : 1028136
 قوة التقييم : 515

انجي_1 غير متواجد حالياً

 

 

 

 

 

MY MmS

أوسمة العضو

وسام التفاعل والنشاط للاعضاء اكتوبر 2016 مميزة قسم النكت تكريم  الشهر تكريم  الشهر وسام النشاط العام عن الشهور يناير وفبراير ومارس 20 وسام نجم الاوكازيون ..،، وسام التميز والنشاط بقسم الديكور وسام النشاط العام لشهر ديسمبر 2015 وسام النشاط العام لشهر أكتوبر 2015 وسام التوقع الصحيح لـ تصفيات شخصية العام2015 

افتراضي

بصراحة روووووعة
تسلم ايدك







  رد مع اقتباس
قديم منذ /05-25-2015, 05:48 PM   #9

من مبدعى المنتدى

 

 رقم العضوية : 73029
 تاريخ التسجيل : Jul 2011
 الجنس : ~ امرأة
 المكان : فى بلاد الله
 المشاركات : 19,290
 الحكمة المفضلة : ولعله خير
 النقاط : السفيره عزيزه has a reputation beyond reputeالسفيره عزيزه has a reputation beyond reputeالسفيره عزيزه has a reputation beyond reputeالسفيره عزيزه has a reputation beyond reputeالسفيره عزيزه has a reputation beyond reputeالسفيره عزيزه has a reputation beyond reputeالسفيره عزيزه has a reputation beyond reputeالسفيره عزيزه has a reputation beyond reputeالسفيره عزيزه has a reputation beyond reputeالسفيره عزيزه has a reputation beyond reputeالسفيره عزيزه has a reputation beyond repute
 درجة التقييم : 2720122
 قوة التقييم : 1361

السفيره عزيزه غير متواجد حالياً

أوسمة العضو

وسام التفاعل والنشاط للاعضاء اكتوبر 2016 تكريم  قسم الخواطر والشعر مسابقة ضدى وضدك 25 وسام الكاتب المميز لقسم القصص والروايات وسام مبدع المنتدى  وسام مسابقة عيد الربيع مركز ثاني تكريم من قسم الفضفضه مبدع المنتدى 2 قلم مميز تكريم 

افتراضي

طريقة مشوقة وسرد سهل وجميل
استمر ونحن معك ننتظر كل جديدك
احسنت وبداية موفقة باذن الله

دمت بككل خير
السفيرة







  رد مع اقتباس
قديم منذ /05-25-2015, 11:53 PM   #10

عضو سوبر
 

 رقم العضوية : 40642
 تاريخ التسجيل : Jan 2010
 العمر : 35
 الجنس : ~ رجل
 المكان : صعيد مصر الجميل
 المشاركات : 2,193
 الحكمة المفضلة : الحياة اكبر مدرسة لتعليم من الجامعات
 النقاط : عذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond reputeعذب المعانى has a reputation beyond repute
 درجة التقييم : 3690
 قوة التقييم : 2

عذب المعانى غير متواجد حالياً

إرسال رسالة عبر Yahoo إلى عذب المعانى إرسال رسالة عبر Skype إلى عذب المعانى

 

 

 

 

 

أوسمة العضو
افتراضي

~¤ الفصل {2} ¤~

يـــارا بدهشة ممزوجة بالسخرية : مدير مين !!

جاسر ببتسامتة ثقة ممزوجة بالتحدى : انا مديرك الجديد

يـــارا بسخرية : ﻻ و الله

جاسر بجدية : انا بقيت المدير الجديد للشركة .. انا اشتريت الشركة من حازم

نظرت يارا لحازم بصدمة و قالت : دا بجد

حازم : ايوة يا يارا .. يعتبر انا و جاسر بدلنا الشركتين

يارا و هى تقول فى نفسها ( بدلوا الشركات .. هما بيبدلوا جراب موبيل .. ايه العالم دى يا ربى )

فاكمل جاسر قائﻻ : بس من غير الموظفين

يارا بستغراب : قصدك ايه ؟!

جاسر : يعنى الموظفين هيبقوا هما هما

يـــارا بجدية : مدام كدا بقى يبقى اكيد حضرتك عارف ان التصميم مش هيتسلم بكره

جاسر بجدية : مين اللى قال كدا

يـــارا بضيق : العقل اللى بيقول كدا

جاسر بصرامة : التصميم هيتسلم بكره و فى معاده و لو مجاش انتى مرفودة

يـــارا بجدية : و الله صاحب العقل يميز .. امال لو مكنتش انت اللى مقطع التصميم

جاسر بجدية : اوﻻ اسمها حضرتك مش انت .. ثانيا بقى انا قلت اللى عندى التصميم يبقى عندى بكره

يـــارا بضيق شديد : التصميم دا خد منى اسبوع .. ازاى هيتعمل فى يوم

جاسر بجدية : مليش دعوة .. التصميم يبقى عندى بكره .. و ياريت تغيرى فكرة التصميم كلها عشان لما شوفتها معجبتنيش

نظرت له يارا بصدمة : يعنى بكره .. و كمان اغير فكرة التصميم

جاسر بجدية : دا اللى عندى .. ثم قال بتحدى : وﻻ انتى مش هتقدرى

يـــارا بتحدى : اووك التصميم هيبقى على مكتبك بكره ثم همت بالمغادرة

جاسر : اسمها على مكتب حضرتك

يـــارا : ايا كان .. هيبقى بكره على المكتب

غادرت يارا

فدخل جاسر و حازم المكتب

فقال جاسر بسخرية : اما نشوف فتاه العجائب اللى بتقول عليها هتعمل ايه ؟!

فضحك حازم و قال بثقة : هتعملوا صدقنى هتعملوا

جاسر بغيظ : اما نشوف

حازم بجدية ممزوجة بالدهشة : ازاى التصميم مش عاجبك .. دا انا شوفته من يومين كان حاجة فالخيال .. و ماكنش لسة كمل

جاسر : ﻻ كان وحش

حازم بنصف عين : يا راجل .. طب عينى فى عينك كدا

جاسر بغضب : فى ايه يا حازم .. ماقولت وحش

حازم : خﻻص يا عم متذقوش .. انا مش عارف انا مستحملك ازاى ؟!

جاسر بتساؤل : بقولك ايه انت فيه حاجة بينك و بين البت دى

حازم : انت عبيط ياض انت

جاسر : من غير غلط بس .. انا بسالك عشان شايفك بتحميلها اووووى وواقف فى صفها

حازم : عشان هى دى الحقيقة بقلها سنة و نص شغالة معايا و مشفتش منها حاجة وحشة .. واحدة بتحب شغلها و بتتقنه .. و كفاية انها لسة بتدرس و هى بتشتغل يعنى بنت مسئولة

جاسر بنفعال : انت مشغل عيلة لسة متخرجيش يعنى مفيش خبره .. و كمان بقلها سنة و نص

حازم بجدية : عارف ان مكنش عندها خبره بس تصميمها عجبتنى بجد .. كفاية انها مبدعة .. انا عندى ناس اقدم منها ميعرفوش ينفذوا تصميم واحد من اللى بتصممهم هى .. و بعدين دلوقتى بقى عندها خبره

جاسر بضيق : اما نشوف اخرتها .. بقولك ايه اقفل الموضوع داا

حازم : اووك زى متحب ثم قال بتساؤل ممزوجة بالسخرية : صحيح ايه سبب الزيارة السعيدة دى .. دا انا بقالى 4 شهور مشوفتكش

جاسر : كوثر هانم يا سيدى عزماك على الغداء انهاردة

حازم : ﻻ يا عم .. هى خالتى اه .. بس كله اﻻ اكلها .. كفاية اخر مرة

ضحك جاسر و هو يقول بين ضحكاته : يخربيت كداا كل اما افتكر منظرك افطس من الضحك

حازم بضيق : هو دا يوم يتنسى .. يوميها عملت غسيل معده و المهم ان امك لسة مقتنعة ان اكلها حلو

جاسر : امال انا اعمل ايه بقى و انا بكل كل يوم من اكلها

حازم : خلى ابوك يطلقها و يتجوز الخدامة .. على الاقل هتاكل كل يوم اكل حلو

جاسر : مهو بيفكر فى كدا

حازم : بقاله 30 سنة بيفكر .. ابوك دا هيدخل الجنة و الله

جاسر : ياض اتلم بقى بدل ما روح اقولها

حازم : ﻻ يا عم .. انا مقدرش على خالتى .. دى جبارة و شريسة

جاسر : طب كويس انك عارف

حازم : عارف يا خويا عارف

جاسر : طب يلا عشان نلحق معاد الغدا

حازم : مستعجل على ايه ؟! مهو كدا كدا هندخل المستشفى يا هنروح على المقابر على طول

جاسر : طب يلا عشان تلحق مكان فالمقابر قصدى فالمستشفى

حازم : بقولك ايه ما تعمل فى ابن خالتك خدمة و تقولها انى موتت .. او انك ملقتنيش .. انا مش ناقص تلبوك معوى او تسمم

جاسر : امشى قدامى عشان انا مش ناقص وجع دماغ

حازم : امرى لله .. يا رب استرها و ارجع افرح بالشركة اللى لسة مبدلها معاك دى .. اصلى حاسس ان اخرتى انهاردة على ايد امك

جاسر : طب امشى يا خويا امشى

حازم : جاسر بقولك ايه ؟!

جاسر : مفيش مهرب من عزومة خالتك

حازم بخيبة امل : ﻻ انا كدا كدا مدبس انا عارف .. بس انا كنت بقول انت لسه بتنكر ان التصميم وهمى

جاسر بغضب : حـــــــــــــــــازم

حازم : خلاص يا عم التصميم زى الزفت

**********************************************
نتركهم و نذهب ليارا التى كانت جالسة تحدث ياسمين

ياسمين بنفعال : انتى مجنونة ؟! ازاى وافقتى انك تسلمى التصميم بكرة

يارا بضيق : اعمل ايه بقى مهو اتحدنى

ياسمين بنفعال : دا على اساس انك هتعرفى تعملى التصميم و كمان تصميم جديد و تسلميه بكره

قبل ان تنطق يارا بكلمة اخرى كان جاسر و حازم يخرجان

فنظرت للاتجاه المعاكس و هى تقول بدخالها " ياربى انا لما بشوف البنى ادم المتعجرف المغرور دا ... بحس ان العافريت بتتنطت قدامى "

و لكنها التفتت لسماع قول حازم

حازم : بشمهندس جاسر .. اكيد طبعا غنى عن التعريف

العاملين : اكيد يا فندم

اكمل حازم قائلا : من بكرة ان شاء الله هيمسك مكانى الشغل و بمناسبة ان انهاردة اخر يوم ليا فتقدروا تخرجوا بدرى انهاردة .. عن اذنكوا

فرحت الفتايات بشدة لسماع هذا الخبر

ذهب حازم ﻻحضار اشياء قد نساها بالمكتب

اما يارا فلملمت اشيائها للمغادرة .. و همت بالمغادرة

و لكن اوقفها صوته و هو يقول : ..................

يتبع ....







  رد مع اقتباس
إضافة رد

« ﺃﻋﺠﻤﻲ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﺒﺎﺏ | يقال أنّه .............. »

الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 

Posting Rules
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are متاحة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
يا عاشق الصمت (بقلم بحرولكن) بحرولكن قسم الخواطر - وهمس القوافى حصرى بقلم الأعضاء 33 05-04-2012 03:24 AM
الصمت اجابه بارعة ୠୠ متَـ ـمْرده ୠୠ قسم الخواطر - وهمس القوافى حصرى بقلم الأعضاء 8 05-23-2011 09:19 PM
الصمت اجابة بارعة لايتقنها الكثيرون..~ No save to people مواضيع عامة - ثقافة عامة 2 12-13-2010 11:39 PM
وحشتيني يا حبيتي بقلم اسير الصمت اسير الصمت قسم الخواطر - وهمس القوافى حصرى بقلم الأعضاء 1 12-31-2008 02:31 AM
الصمت اجابة بارعة ....... bona مواضيع عامة - ثقافة عامة 14 10-07-2008 06:57 PM

مجلة الحلوة / مذهلة

الساعة الآن 06:42 PM


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 RC 1
منتديات بنات مصر . منتدى كل العرب

a.d - i.s.s.w


elMagic Style.Design By:۩۩ elMagic ۩۩